جهت استفاده از تمامی امکانات سایت  باید وارد  و یا عضو شوید

خروج



+ ارسال پاسخ
 صفحه 2 از 4 |      1, 2, 3, 4  
 موضوع پست: Re: Roland Fantom X
پست خوانده نشدهارسال شده در: جمعه آذر 18, 89 2:31 am 
آفلاين
عضو کم کار
عضو کم کار
تاريخ عضويت: دوشنبه آذر 8, 89 2:55 pm
پست ها : 24
محل سکونت: مشهد
کیبرد فعلی: KORG Pa80
امتیاز: 0
درود بر شما hashemi جان

فرمايشات شما كاملا" صحيح ميباشد .
hashemi عزيز جسارتا" نوازنده كيبورد در يك كنسرت با گروه نوازنده منظور من نبود .
قبول دارم كه ارنجرها  و ورك استيشن ها  سيستم هاي كاملا" متفاوتي هستند .
ولي اگر كمي دقت كنيم مي بينيم كه آنها راه حل هاي متفاوتي براي حل  مسئله يكساني مي باشند .
توليد موزيك و صداهاي ديگر .چه در اجراي زنده و چه غير زنده .
همانطور كه بنده سال ها قبل با يك ارنجر مثلE-36 نوار پر مي كردم (كه در اصل براي اين كار سكوئنسر مناسب تر است) پس با ورك استيشني مثل Fantom علاوه بر ساخت موزيك استوديويي يك نوازنده ميتواند اجراي زنده كامل يك آهنگ را نيز انجام دهد . البته واضح است كه نوازنده براي نواختن كامل يك آهنگ شامل چندين ساز مختلف هنگام استفاده از ارنجر و ورك استيشن بايد كارهاي متفاوتي انجام دهد تا نتيجه كار تقريبا" همان باشد .
در اين حالت اكثر شنوندگان (اگر وجود داشته باشند) تفاوتي بين چيزي كه از  ارنجر و ورك استيشن مي شنوند را احساس نخواهند كرد.
ولي نوازنده احساس كاملا" متفاوتي خواهد داشت .وي بنا به سليقه و ذوق خود قبلا" قطعات متعددي از آهنگ را در ورك استيشن آماده و تنظيم مي كند و هنگام اجراي زنده علاوه بر اضافه كردن ملودي اصلي~ آن قطعات را با كمك امكانات مختلف دستگاه اجرا ميكند و به نوعي خود كار ارنجر را انجام مي دهد .همچنين مي توان به كاربرد اعمال ديگري مثل استفاده از پيچ بند ~  ناب ~ پدال ها ~ d beam~ آرپژياتور ~تغييرات صدا هاي دست راست و چپ ~ دايناميك پد ~ سكوئنسر ~ سوند افكت ها ~ و بسياري ريزه كاري ديگر اشاره كرد .كه همه در اجراي زنده هم به كار مي آيند .
بلاخره hashemi  جان تكليف احساسات ما چي شد ؟


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: Roland Fantom X
پست خوانده نشدهارسال شده در: جمعه آذر 18, 89 3:14 am 
آفلاين
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
تاريخ عضويت: پنج شنبه اردیبهشت 23, 89 1:53 pm
پست ها : 107
حالت من: Blah
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk
امتیاز: 10
رتبه امتیاز - آزمایشی
shahriar نوشته است:
     
درود بر شما hashemi جان

فرمايشات شما كاملا" صحيح ميباشد .
hashemi عزيز جسارتا" نوازنده كيبورد در يك كنسرت با گروه نوازنده منظور من نبود .
قبول دارم كه ارنجرها  و ورك استيشن ها  سيستم هاي كاملا" متفاوتي هستند .
ولي اگر كمي دقت كنيم مي بينيم كه آنها راه حل هاي متفاوتي براي حل  مسئله يكساني مي باشند .
توليد موزيك و صداهاي ديگر .چه در اجراي زنده و چه غير زنده .
همانطور كه بنده سال ها قبل با يك ارنجر مثلE-36 نوار پر مي كردم (كه در اصل براي اين كار سكوئنسر مناسب تر است) پس با ورك استيشني مثل Fantom علاوه بر ساخت موزيك استوديويي يك نوازنده ميتواند اجراي زنده كامل يك آهنگ را نيز انجام دهد . البته واضح است كه نوازنده براي نواختن كامل يك آهنگ شامل چندين ساز مختلف هنگام استفاده از ارنجر و ورك استيشن بايد كارهاي متفاوتي انجام دهد تا نتيجه كار تقريبا" همان باشد .
در اين حالت اكثر شنوندگان (اگر وجود داشته باشند) تفاوتي بين چيزي كه از  ارنجر و ورك استيشن مي شنوند را احساس نخواهند كرد.
ولي نوازنده احساس كاملا" متفاوتي خواهد داشت .وي بنا به سليقه و ذوق خود قبلا" قطعات متعددي از آهنگ را در ورك استيشن آماده و تنظيم مي كند و هنگام اجراي زنده علاوه بر اضافه كردن ملودي اصلي~ آن قطعات را با كمك امكانات مختلف دستگاه اجرا ميكند و به نوعي خود كار ارنجر را انجام مي دهد .همچنين مي توان به كاربرد اعمال ديگري مثل استفاده از پيچ بند ~  ناب ~ پدال ها ~ d beam~ آرپژياتور ~تغييرات صدا هاي دست راست و چپ ~ دايناميك پد ~ سكوئنسر ~ سوند افكت ها ~ و بسياري ريزه كاري ديگر اشاره كرد .كه همه در اجراي زنده هم به كار مي آيند .
بلاخره hashemi  جان تكليف احساسات ما چي شد ؟

      راستش، من چه عرض کنم!؟ نمیتونم که بهت دروغ بگم!  
از نظر من، کار ارنجری، و کار سکوئنس، کاملا متفاوته و طبیعی است که به ابزار متفاوتی نیاز داره.  
شما در کار زنده میتونی از یک سینتی سایزر یا ورکستیشن، در کنار Pa80 کمک بگیری، ولی وقتی من خودم رو جای شما میگذارم، و از زاویه دید خودم مساله رو میبینم، بنظرم میرسه که نسبت اون کیفیتی که صدا های یک سیستم قدرتمند مثل رولند فانتوم در این مجموعه میتونه به شما اضافه کنه، به مشکلات جانبی که حادث از حضور اون پیش میاد، نمی ارزه!  
  
ولی یک رولند فانتوم (هر مدلی) در کار سکوئنس، یکه و تنها، بدون نیاز به هر سیستم دیگری نظیر Pa80، تمامی کارهای آهنگ سازی، آعم از ایرانی یا غربی را بدون کم و کسری انجام میده.  
  
پس بخاطر اون احساسات موسیقیائی ات هم که شده، یک رولند فانتوم بگیر برای کارهای سکوئنس ات و از حضورش لذت ببر! (این هم بخاطر اینکه مثل من، یه موقعی  E-36 ذاشتی!)  
  
تفاوت نظر، بین من و شما، شاید به دلیل تفاوت در تجربیات ماست. من این کاری که شما مد نظر دارید، را قبلا انجام داده ام و به دلیل مشکلاتی که با اونها آشنا هستم، این کار برایم جذابیتی نداره و سعی کردم که شما رو هم بر حذر کنم.  
  
فرض کنیم که شما اصلا کاری با مجلس رفتن نداری. کسی هستی که برای دل خودت در منزل، میخواهی که کار زنده ای رو برای حضار فرضی، با یک Pa80 و یک فانتوم اجرا کنی. زمان انجام تنظیمات شما، نسبت به زمان اجرای شما اونقدر زیاده که برای یک کار زنده، اشکال و عیب محسوب میشه. ولی اگر همین کار رو در یک کار غیر زنده و تنها برای رکورد انجام بدی، نه تنها عجیب نیست، بلکه طبیعی است!  
  
پس اگر کار سکوئنس داری، رولند فانتوم بهترین گزینه و صحیح ترین کاری است که میتونی انجام بدی. حال، اگر به اندازه کافی بودجه داری، شک نکن که رولند فانتوم G بهترین گزینه است. ولی اگر بودجه شما به اندازه کافی نیست، روی رولند فانتوم X حساب کن که اون هم به عنوان دومین گزینه، عالی است. صداهای رولند با سایر برند ها متفاوته. نه اینکه کمی متفاوت باشه، خیلی خیلی متفاوته!  
  
یک پیشنهاد دیگه هم دارم که پیشنهاد من به خودمه!!!! اگر دوست داری شما هم میتونی از این پیشنهاد استفاده کنی.  
شرایط من؛ من نیازی به سکوئنسر ندارم، چون هم سکوئنسرهای خوبی دارم و هم سکوئنس کاری است که کامپیوتر هم میتونه این کار رو برام انجام بده. پس من فقط به صداهای رولند نیاز دارم. پس بهترین گزینه برای من، یک ساند ماژول رولنده! در ضمن این ساند ماژول، میتونه توسط یک کیبرد ساده، میدی کیبرد، ارنجر یا سینتی سایزر دیگه هم کنترل بشه. پس به تنهائی هم قابل استفاده است.  
  
جواب مساله اینجاست؛ رولند فانتوم XR که دقیقا یک فانتوم X است، بدون کیبرد و سکوئنسر!  
  
  


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: Roland Fantom X
پست خوانده نشدهارسال شده در: جمعه آذر 19, 89 7:36 pm 
آفلاين
عضو کم کار
عضو کم کار
تاريخ عضويت: دوشنبه آذر 8, 89 2:55 pm
پست ها : 24
محل سکونت: مشهد
کیبرد فعلی: KORG Pa80
امتیاز: 0
سلام بر جناب hashemi عزيز و كليه عزيران ديگر

دوست عزيز من از شما براي لطفي كه به من دارين واقعا" سپاسگذارم .
فقط يه نكته كوچولو :
فكر كنم من منظورمو نتونستم خوب برسونم . براي روشن شدن فرمايشات با ارزش شما و موثر بودنشان نكات كليدي بحث رو خلاصه ميكنم :
در بحث كيبرد و viewtopic.php?f=67&t=1157&start=50   MIDI  تاييد فرموديد كه اتصال ميدي   Pa80 و Fantom X اجرايي است  و بدون ميدي هم جواب ميدهد .
.
در بحث محلي براي كاربران Roland در  viewtopic.php?f=22&t=2619&start=40  به اين نتيجه رسيديم كه براي تكميل ارنجرPa80 با صداهاي متفاوت رولند به جاي استفاده از Fantom ميتوانيم از سري ارنجر  G-70 و E-80 استفاده كنيم .كه فرموديد راحت تر و از برخي جهات كامل تر (وهمچنين داراي نواقص )است و دلايل بسيار منطقي در آن مبحث از طرف شما بيان شد .
.
در اين مبحث هم در ابتدا تكميل ارنجر Pa80 با Fantom X چه با ميدي و چه بدون ميدي تاييد شد . ولي پس از سوال بنده راجع به تفاوت حس و حال نوازنده حين يك اجراي كامل چند سازه(تمام سازها درون يك دستگاه) و زنده توسط تنها يك دستگاه : 1-فقط با يك ارنجر خالي 2-فقط با يك ورك استيشن خالي (Fantom) كمي گيج شدم .
.
منظور من از حالت دوم  پاراگراف بالا دقيقا" اين است :
http://upload.erteash.com/fiqmc585wtyh/ ... M-demo.rar
.
فيلم بسيار زيبايي است از هنرنمايي Fantom X7 و نوازنده اش در يك اجراي زنده .كه تنها با يكديگر (و البته تنظيمات قبلي) كليه اركستر را اجرا ميكنند . با حجم 19 مگ .
.
دوستاني كه احتمالا" اين اجرا (نوازنده ژاپني و دراطراف چند دستگاه Fantom X تزئيني) را نديدن توصيه ميكنم حتما" دانلود كنن و لذتشو ببرن .و اگه دوست داشتن نظر بدن .
.
البته اين شد 4 نوع استفاده از Fantom X
.
1-كنار يك ارنجر بدون ميدي
2-كناريك ارنجر با اتصال ميدي
3-به تنهايي و جهت سكوئنس و آهنگ سازي
4-به تنهايي و جهت اجراي كامل زنده همانند فيلم بالا
.
hashemi  عزيز حالا كه يه مقدار بحث خلاصه و شفاف تر شد ~ دوست دارم اگه زحمتي نيست خيلي خلاصه اظهار نظر كني .
بسيار متشكرم .


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: Roland Fantom X
پست خوانده نشدهارسال شده در: جمعه آذر 19, 89 10:30 pm 
آفلاين
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
تاريخ عضويت: پنج شنبه اردیبهشت 23, 89 1:53 pm
پست ها : 107
حالت من: Blah
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk
امتیاز: 10
رتبه امتیاز - آزمایشی
shahriar نوشته است:
  
......البته اين شد 4 نوع استفاده از Fantom X
.
1-كنار يك ارنجر بدون ميدي
2-كناريك ارنجر با اتصال ميدي
3-به تنهايي و جهت سكوئنس و آهنگ سازي
4-به تنهايي و جهت اجراي كامل زنده همانند فيلم بالا
.
hashemi  عزيز حالا كه يه مقدار بحث خلاصه و شفاف تر شد ~ دوست دارم اگه زحمتي نيست خيلي خلاصه اظهار نظر كني .
بسيار متشكرم .

     
  
سلام بر شما دوست عزیز و گرامی ام و تشکر از ابراز محبتی که فرمودید.  
  
از اینکه ممکن است در جائی توضیحات من نا کافی بوده و یا به دلیلی باعث سردرگمی شما شده باشد، عذر خواهی میکنم. فقط قبل از بحث اصلی اجازه بدهید که چند مورد را به جهت شفاف شدن عرایضم، با شما در میان بگذارم.  
اول آنکه، شما بر من منت گذاشتید و نظر این حقیر را جویا شدید. "اعلام نظر" یک مقوله "کیفی" است و به همین تحلیل و ارائه آن با دشواری همراه است و همچون موارد" کمی" به سهولت قابل انتقال نیست. به همین جهت من در عرایضم سعی کرده ام تا با اشاره و مثال مساله را توصیف کنم. به همین جهت از طولانی شدن مطلب عذر خواهی میکنم.  
  
این موارد تنها نظر بنده است، به همین جهت، ممکن است با سلایق دیگران سازگاری نداشته باشد. از طرفی مورد استفاده هم خیلی شفاف نیست. وقتی صحبت از یک ارنجر میشود، مخاطب چه تصوری را میتواند از مورد استفاده آن در ذهن خود ایجاد کند؟ پس من در خلال عرایضم، تعریفی از محیط کاربری هم ارائه خواهم داد. توجه کنید که در تمامی حالات دوساز را بایستی با هم کوک کنید (شرط واضحی است).  
  
shahriar نوشته است:
  
1-كنار يك ارنجر بدون ميدي

  
برای استفاده در مجالس کمی سخت است؛ اغلب در هر موسیقی، ریتمی خاص استفاده میشود و برای آن ریتم صداهائی متناسب نیاز است که اغلب از قبل در OTS یا "One Touch Setting" ذخیره شده است. خوب تنظیم این دو ساز به چه صورت انجام میشود؟ برای مثال قصد دارید فلان آهنگ را بنوازید، بر روی ارنجر ریتم آن را انتخاب کرده و همه چیز برای اجرا مهیا می شود. ولی بر روی فانتوم چه میکنید؟ مگر اینکه همیشه از صداهای واحد در تمامی موسیقی ها استفاده کنید. یا بین اجرای هر موسیقی به اندازه کافی زمان مرده وجود داشته باشد که شما فانتوم را با آن تنظیم کنید. ولی حسن استفاده از فانتوم در بکار گیری ابزار جانبی آن، همانند رکورد صدای زنده است. شما میتوانید صداهای مختلفی را بصورت سمپل در جیب خود داشته باشید که بتوانید گاهی از آن استفاده کنید. در این حالت اگر ارنجر شما یک Pa80 باشد، قابلیت این کار را دارد، پس نیازی به انجام این کار با فانتوم نیست! در ضمن، در مجالس، انتقال تفاوت های جزئی به شنوندگان بسیار سخت است و شاید بسیاری از شنوندگان قادر به تشخیص تفاوت در کیفیت صدای فانتوم و ساز دیگر نباشند.
  
نظر بنده؛ در این حالت من خیلی با استفاده از فانتوم در کنار ارنجر موافق نیستم. چون به نسبت بودجه ای که صرف میکنید، مزایای خاصی را برای نوازنده به ارمغان نمی آورد.
  
  
برای استفاده در منزل و نه برای اجرای جدی؛ چون زمان کافی برای تنظیمات موجود است و محدودیتی در چگونگی و نحوه ارائه موسیقی نییست. پس مشکلی نخواهید داشت. بعلاوه آنکه سیستم صوتی خانگی (یا مورد استفاده در منزل)، به دلیل نحوه تقویت و ارائه صدا، تفاوت کیف فانتوم را با سازهای دیگر به خوبی بیان خواهد کرد.
  
نظر بنده؛ بسیار عالی است و من این روش را تایید میکنم.
  
  
  
shahriar نوشته است:
  
2-كناريك ارنجر با اتصال ميدي

  
برای استفاده در مجالس بسیار سخت است؛ چون در زمان تنظیم اولیه، نکات خاص خود را دارد، اگر چه محاسن زیادی هم دارد ولی اگر به دلیلی در زمان اجرا، مشکلی پیش بیاید، یا اطلاعات مربوط به ارتباط فیمابین از بین برود، تنظیم مجدد آن بسیار سخت و گاهی امکان ناپذیر است!!! در ضمن تنظیمات اولیه آن نیز سخت و طاقت فرسا است.
  
نظر بنده؛ من این روش را پیشنهاد نمیکنم.
  
  
برای استفاده در منزل و نه برای اجرای جدی؛ یکی از لذت بخش ترین کارهائی است که میتوانید انجام دهید. آنقدر جالب است و با نکات علمی و پیچیده همراه است که متوجه گذر زمان نخواهید شد.
  
نظر بنده؛ من این روش را بصورت یقین پیشنهاد میکنم.
  
  
shahriar نوشته است:
  
3-به تنهايي و جهت سكوئنس و آهنگ سازي

  
در این حالت اگر قسمتی یا کل موسیقی از قبل رکورد شده باشد و بخواهید در مجلس استفاده نمائید (همچون فیلمی که معرفی کردید) یا اینکه در خانه و بصورت استودیوئی بخواهید کار کنید، در هر دو صورت بسیار لذت بخش است. فانتوم در این مورد بسیار کار آمد است.
  
نظر بنده؛ من این روش را بصورت اولین و بهترین گزینه پیشنهاد میکنم.
  
  
shahriar نوشته است:
  
4-به تنهايي و جهت اجراي كامل زنده همانند فيلم بالا
  
جواب این مورد را در قسمت قبل عرض کرده ام. بسیار عالی است. فقط توجه کنید که این کار خیلی هم ساده نیست. چون همچون نوازنده ای که در فیلم دیده میشود، شما بایستی بخوبی تمامی اجزای آهنگ را بخاطر سپرده باشید! یعنی در هر لحظه بدانید که در کدام تراک، چه چیزی ذخیره شده است که در حال اجرای زنده بتوانید روی آن مانور دهید. توجه بفرمائید که اجرا به این صورت، همچون اجرای نوازنده یک ارنجر نمیباشد. چون اولا بصورت پیوسته و به مدت طولانی قابل اجرا نخواهد بود. (نوازنده عملا نمیتواند تمامی اجزای تمامی آهنگ های سه یا چهار ساعت اجرا را به خاطر بسپارد). دوما اگر تماشاچیان و یا حضار، موسیقی یا آهنگ در خواستی را طلب کنند، نوازنده آچمز خواهد شد! چون همچون یک ارنجر، آکورد و ریتم و ... در دسترس ندارد که بداعه نوازی کند!  
  
نظر بنده؛ من این روش را تنها در حالاتی خاص پیشنهاد میکنم.  
  
نمیدانم که آیا آنطور که شایسته اطمینان شما به من بود، به سوالات شما پاسخ گفتم یا خیر، ولی خوشحال خواهم شد که عیب گفتار بنده را با لطف و عنایت خود تصحیح بفرمائید.


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: Roland Fantom X
پست خوانده نشدهارسال شده در: شنبه آذر 19, 89 1:53 am 
آفلاين
عضو کم کار
عضو کم کار
تاريخ عضويت: دوشنبه آذر 8, 89 2:55 pm
پست ها : 24
محل سکونت: مشهد
کیبرد فعلی: KORG Pa80
امتیاز: 0
سلام خدمت استاد گرامي hashemi عزيز

دوست عزيز واقعا" دستت بابت مطالب عنوان شده درد نكنه.
ديگه از اين بهتر نميشه.
راستش hashemi جان پاسخهاي شما تا حدود زيادي مثل صداي Fantom X7 ميمونه  
چندتا عكس از اين ساز زيبا در اينجا مي ذارم .






يك نكته رو من از زماني كه E-36 داشتم (البته يه مدت كوتاهي هم G-600 داشتم ) متوجه شدم : رولند رو هرچقدر صداش رو با هدفون حرفه اي تر يا سيستم صوتي بهتر گوش  ميدي ميبيني كه صدا هي بهتر ميشه (به قول كوچه بازاريا پشت آمپرش خوبه) و برعكس خيلي از  سازها مثل همين pa80 خودم صداش در حد بلند گوهاي خودش خوبه و هر بار تقويتش كردم خوشم نيومد .(موردي كه در ابتداي گفتگو راجع به Pa2x هم اشاره كردم دقيقا" همين نكته است).
.
دو تا دموي mp3 از Fantom X7 ميذارم براي دوستان . حتما" در يك سيستم صوتي قدرتمند و خوش صدا كه ترجيحا" رنج كامل 20HZ-20KHZ فركانسي داره گوش بدين. البته mp3 فرمت losse شده است و تصور كنيد به جاي mp3 خود فانتوم با خروجي ديجيتال سيگنال رو به آمپ ديجيتال بفرسته ! :
دموي اول .Fantom X7
fantom_x_big_beat.mp3 - 1.9 Mb


دموي دوم .Fantom X7
fantom_x_drum_n_bass.mp3 - 1.8 Mb

ضمنا" اين دمو هاي صوتي با دموي قبلي صفحات قبل فرق داره و تكراري نيست .

يه سوال كوچيك هم داشتم :


مگه داخل فانتوم نميشه صداي ساخته شده ذخيره كرد؟


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: Roland Fantom X
پست خوانده نشدهارسال شده در: يکشنبه آذر 20, 89 2:53 am 
آفلاين
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
تاريخ عضويت: پنج شنبه اردیبهشت 23, 89 1:53 pm
پست ها : 107
حالت من: Blah
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk
امتیاز: 10
رتبه امتیاز - آزمایشی
shahriar نوشته است:
...... راستش hashemi جان پاسخهاي شما تا حدود زيادي مثل صداي Fantom X7 ميمونه  
  
  
سلام بر دوست عزیز و با محبتم،  
با یستی عرض کنم که از ابراز محبت شما شرمنده شدم، ولی دوست عزیز من، شاید پاسخ های من، برای همه دلچسب نباشه، از طرفی با این تمثیل شما، خدای ناکرده صدای رولند هم مثل پاسخ های من میشه! و اونوقت دیگه کسی به صدای رولند گوش نمیده!!!!    
  
  
shahriar نوشته است:
...... يك نكته رو من از زماني كه E-36 داشتم (البته يه مدت كوتاهي هم G-600 داشتم ) متوجه شدم : رولند رو هرچقدر صداش رو با هدفون حرفه اي تر يا سيستم صوتي بهتر گوش  ميدي ميبيني كه صدا هي بهتر ميشه (به قول كوچه بازاريا پشت آمپرش خوبه) و برعكس خيلي از  سازها مثل همين pa80 خودم صداش در حد بلند گوهاي خودش خوبه و هر بار تقويتش كردم خوشم نيومد .(موردي كه در ابتداي گفتگو راجع به Pa2x هم اشاره كردم دقيقا" همين نكته است).
  
  
پس بین من و شما زمینه های مشترک زیادی وجود داره! یکی از این زمینه های اشتراک، اینست که هر دوی ما، سری E و سری G رولند رو تست کرده ایم. اگر چه، هم اکنون، زمان زیادی از آن سالها گذشته است، ولی هنوز هم، شرکت رولند برای زنده نگهداشتن سری E و G بهانه هائی داشته است. این بهانه با تولید E-80 و G-70 پدیدار شده است.....  
  
در مورد کیفیت پخش، من کاملا با شما موافق هستم. سالهاست که بنده از هدفون مونیتور استفاده میکنم. سال 1371 (یا همین حدود، اگر اشتباه نکنم) هدفون مونیتور RH-80 رولند را خریدم. این اولین هدفون مونیتور رولندی است که بخاطر دارم خریده ام. هم اکنون نیز، از این هدفون مونیتور استفاده میکنم!!! آنقدر از عمر این هدفون گذشته است که تمامی "فوم اسفنجی" روی هدفون بکلی از بین رفته است، ولی همچنان قابل مقایسه با هدفون های برندهای دیگر نیست.  
  
برای این که خدای ناکرده این هدفون بیش از این صدمه نبیند، (چون دوست دارم آنرا برای همیشه نگاه دارم) حدود سه سال پیش، یک هدفون رولند مونیتور RH-300 که آخرین مدل رولند بود را نیز خریداری کردم. واقعا صدائی که از هدفون مونیتور شنیده میشود، چیز دیگری است. خصوصا این رولند ها کیفیت فوق العاده ای دارند. من هدفون های دیگری هم داشته و دارم، ولی به جرات میتوانم عرض کنم که در مقوله، بازهم رولند، مشخصه های قابل تمیز اش را نمودار کرده است. استفاده از این هدفون ها را به شما دوستان عزیزم نیز پیشنهاد میکنم. به علت امکان تاثیر پذیری سیستم شنوائی از هدفون، شما را یه استفاده از هدفون استاندارد و حرفه ای، تذکر میدهم!!!!!  
  
  
shahriar نوشته است:
........ يه سوال كوچيك هم داشتم :

مگه داخل فانتوم نميشه صداي ساخته شده ذخيره كرد؟
  
البته که میشود،  
صداهای جدید در دسته USER ذخیره میشوند. این صداها میتوانند از سمپل های موجود بر روی دستگاه، یا آنچه شما به سیستم اضافه میکنید، تغذیه شوند. حتی میتوانند، از تغییر برخی از پارامترهای صداهای موجود (کارخانه ای) حاصل شده باشند.


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: Roland Fantom X
پست خوانده نشدهارسال شده در: دوشنبه آذر 22, 89 3:15 pm 
آفلاين
عضو کم کار
عضو کم کار
تاريخ عضويت: دوشنبه آذر 8, 89 2:55 pm
پست ها : 24
محل سکونت: مشهد
کیبرد فعلی: KORG Pa80
امتیاز: 0
سلام بر دوست محترم hashemi عزيز
        
hashemi نوشته است:
  
برای استفاده در مجالس کمی سخت است؛ اغلب در هر موسیقی، ریتمی خاص استفاده میشود و برای آن ریتم صداهائی متناسب نیاز است که اغلب از قبل در OTS یا "One Touch Setting" ذخیره شده است. خوب تنظیم این دو ساز به چه صورت انجام میشود؟ برای مثال قصد دارید فلان آهنگ را بنوازید، بر روی ارنجر ریتم آن را انتخاب کرده و همه چیز برای اجرا مهیا می شود. ولی بر روی فانتوم چه میکنید؟ مگر اینکه همیشه از صداهای واحد در تمامی موسیقی ها استفاده کنید. یا بین اجرای هر موسیقی به اندازه کافی زمان مرده وجود داشته باشد که شما فانتوم را با آن تنظیم کنید.     


     
اگه فانتوم ذخيره صدا و يوزر داره پس منظور شما در بالا چيه ؟
    
.
    
سوال ديگه اي هم داشتم راجع به آرپجياتور:
    
در فانتوم ظاهرا 128 آرپجياتور موجوده . معنيش چيه ؟آيا الگوي قابل تعريف مي پذيره ؟و آيا ميتونيم به دستگاه بگيم اين الگويي كه الان جديد داريم تعريف مي كنيم و در خود دستگاه موجود نبوده رو ذخيره كنه ؟ مي تونيم هروقت خواستيم هر الگوي ساخته شده رو با صداي كه قبلا" اختصاص داديم رو احضار كنيم ؟و اجرا كنيم ؟
    
الگو هاي آماده ديفالت هم داره ؟
    
آيا ميشه بيش از يك آرپجياتور را در آن واحد اجرا كرد ؟(هر كدام يك الگو با يك صداي از قبل اختصاص يافته كه هم زمان با هم هدايت و اجراي نتهاي يكسان داشته باشن ؟)
    
.
    
عذر ميخوام اگه سوالات مكرر شد و با تشكر از محبت فراوان شما .


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: Roland Fantom X
پست خوانده نشدهارسال شده در: دوشنبه آذر 22, 89 4:35 pm 
آفلاين
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
تاريخ عضويت: پنج شنبه اردیبهشت 23, 89 1:53 pm
پست ها : 107
حالت من: Blah
کیبرد فعلی: Fantom G/Motif XF,ES
کارت صوتی: YAMAHA SW1000XG
نرم افزار: Cakewalk
امتیاز: 10
رتبه امتیاز - آزمایشی
با سلام بر دوست عزیزم،  
  
shahriar نوشته است:
    
اگه فانتوم ذخيره صدا و يوزر داره پس منظور شما در بالا چيه ؟

     
  
دو بحث کلی مطرح شده که من خدمت شما پاسخ دادم. در قسمت اول به بیان موقعیت نوازنده، در حالتی که یک فانتوم با یک ارنجر مورد استفاده قرار بگیرد، پرداختیم، که این شامل دو بخش بود. در بخش اول، عنوان فرمودید "كنار يك ارنجر بدون ميدی". در این حالت، وقتی شما OTS را مورد استفاده قرار میدهید، طبیعی است که انتظار داشته باشید، تا با زدن یک کلید، تمامی تنظیمات مورد نیاز شما، اعم از سازهای دست راست، پدها، ریتم و زیرصدا و ..... همه و همه بصورت خود کار اعمال شوند. حال آنکه کیبرد فانتوم، به دلیل عدم ارتباطش با ارنجر مورد استفاده، بدون هیچ تغییری، باقی میماند. پس یکبار دیگر بایستی صدای مورد نیاز بر روی فانتوم را انتخاب کنید! این عمل، با مقوله OTS متناقض است. پس در واقع، به دلیل عدم ارتباط فانتوم با ارنجر، برای نواختن هر موسیقی، شما بایستی تنظیمات ارنجر را با OTS انجام داده و سپس سراغ فانتوم رفته و صدا، یا سازها، یا آرپیج و ... مورد نظر را انتخاب کنید. این کار از سرعت عمل در اجرای موسیقی در حالت ارنجری میکاهد. برای همین بود که عرض کردم؛  
  
hashemi نوشته است:
  
برای استفاده در مجالس کمی سخت است؛ اغلب در هر موسیقی، ریتمی خاص استفاده میشود و برای آن ریتم صداهائی متناسب نیاز است که اغلب از قبل در OTS یا ...........
  
  
عرض بنده، با ذخیره یا ساخت صدا در فانتوم، تناقض ندارد. آنچه مهم است، نقش پذیری کاربر یا نوازنده در هریک از حالات بالا است. برای مثال زمان تلف شده، در بین هر دو موسیقی، که در حالتی ارنجری نواخته میشود، از اهمیت خاصی برخوردار است. وقتی شما در حال نواختن یک موسیقی هستید و تصمیم میگیرید که به سراغ موسیقی بعدی بروید، به سرعت میتوانید Performance بعدی را انتخاب کنید و در زمان دلخواه، آنرا اجرا کنید. با اجرای تنظیمات مربوط به موسیقی بعدی، اگر OTS فعال باشد، بدون درنگ، تمامی تنظیمات مربوط به موسیقی بعدی در دسترس شما است و بدون هیچ وقفه ای (اتلاف وقت) به سراغ موسیقی بعدی میروید. جدا بودن فانتوم از این سیستم، باعث عملکرد مجزای آن شده و در برآوردن نیاز شما، خدشه وارد میکند. مگر آنکه صدای فانتوم روی یک یا دو ساز ثابت باشد و نیازی به گشتن و پیدا کردن ساز مورد نیاز بر روی آن نداشته باشید.  
  
shahriar نوشته است:
  
    
سوال ديگه اي هم داشتم راجع به آرپجياتور:
         
در فانتوم ظاهرا 128 آرپجياتور موجوده . معنيش چيه ؟آيا الگوي قابل تعريف مي پذيره ؟و آيا ميتونيم به دستگاه بگيم اين الگويي كه الان جديد داريم تعريف مي كنيم و در خود دستگاه موجود نبوده رو ذخيره كنه ؟ مي تونيم هروقت خواستيم هر الگوي ساخته شده رو با صداي كه قبلا" اختصاص داديم رو احضار كنيم ؟و اجرا كنيم ؟
         
الگو هاي آماده ديفالت هم داره ؟
         
آيا ميشه بيش از يك آرپجياتور را در آن واحد اجرا كرد ؟(هر كدام يك الگو با يك صداي از قبل اختصاص يافته كه هم زمان با هم هدايت و اجراي نتهاي يكسان داشته باشن ؟)
  
در فانتوم سری X تعداد 128 ارپیچاتور از پیش آماده شده (Preset) و 128 آرپیجاتور مربوط به کاربر (User) فراهم شده است. پس شما در 128 آرپیجاتوری که برای اینکار در نظر گرفته شده است، میتوانید الگوهای دلخواه و جدید خود را تعریف کنید. این الگوهای آماده و یا ساخته شده توسط شما، در زمان اجرای زنده، یا ساخت یک سانگ قابل بکار گیری هستند.  
  
وقتی شما در حالت Patch هستید، تنها یک آرپیجاتور قابل بکارگیری است. ولی در زمانی که به حالت Performance میروید، میتوانید از چندین لایه صداهای متفاوت، تنظیمات متفاوت و همزمان استفاده کنید. اینکه چند آرپیجاتور بصورت همزمان قابل استفاده است را بنده به خاطر ندارم و بایستی به دفترچه کاربری دستگاه رجوع کرد. ولی مقوله آرپیجاتور را میتوانید در برندهای دیگر، نظیر یاماها و کرگ نیز دنبال کنید. من در یاماها، از چند آرپیجاتور مختلف، بصورت همزمان استفاده کرده ام. شما میتوانید یک آرپیج مخصوص درام، یک آرپیج مخصوص پیانو و یک آرپیج مخصوص گیتار و یک آرپیج مخصوص استرینگ را بصورت همزمان بکار ببرید. در این حالت صدای چندین ساز بصورت کاملا هماهنگ، همشکل آنچه در اجرای ریتم در ارنجرها دارید، به گوش میرسند.


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: Roland Fantom X
پست خوانده نشدهارسال شده در: چهارشنبه دی 8, 89 11:57 pm 
آفلاين
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
تاريخ عضويت: جمعه مهر 23, 89 5:10 pm
پست ها : 95
سن: 31
اولین ساز: casio sa 20
کیبرد فعلی: Pa 2x
نرم افزار: Fl Studio & Adobe Audition
موبایل: HTC 8x
امتیاز: 0
سلام قیمت ROLAND X6 ؟


مشخصات
 
 موضوع پست: Re: Roland Fantom X
پست خوانده نشدهارسال شده در: پنج شنبه بهمن 27, 89 1:28 am 
آفلاين
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
نماد کاربر
تاريخ عضويت: يکشنبه خرداد 30, 89 12:52 pm
پست ها : 80
سن: 28
کیبرد فعلی: مشخص نشده
امتیاز: 5
رتبه امتیاز - آزمایشی
Hamzeh نوشته است:
سلام قیمت ROLAND X6 ؟

دوست عزیز X6 رو نمی دونم ولی یک X7 تو مغازه دارم حدود 2.200 هست البته در حد آک هست


مشخصات
 
+ ارسال پاسخ  صفحه 2 از 4 |      1, 2, 3, 4  
پاسخ سریع
موضوع:
 





تعداد صفحات: صفحه 2 از 4

    

تعداد پست ها:  35 پست


کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان مديران انجمن: mojtaba190, Mr.Energy
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  

قوانين انجمن

شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد
انتقال به: